Ваша заявка успешно отправлена.

Мы ее обработаем в течение 2 минут.

А пока что почитайте полезные статьи.

Любое
время
Прямо
сейчас
Выбрать
время

Отправляя форму, вы соглашаетесь на обработку персональных данных, защищенных политикой конфиденциальности.

Оставьте ваш номер. Мы перезвоним Вам!

Отправляя форму, вы соглашаетесь на обработку персональных данных, защищенных политикой конфиденциальности.

  • Оперативная помощь
    • Установка программ
    • Установка Windows (Виндовс)
    • Восстановлние Windows
    • Чистка и оптимизация Windows
    • Зашифрованы файлы
    • Настройка Wi-FI-роутера
    • Обжимка кабеля
  • Ремонт компьютеров
    • Ремонт компьютеров
    • Чистка системы охлаждения
    • Шумит компьютер
    • Тормозит
    • Модернизация ПК
    • Замена и ремонт видеокарты
    • Не включается
    • Периодически выключается
  • Ремонт ноутбуков
    • Замена матрицы
    • Замена клавиатуры
    • Замена жесткого диска
    • Замена корпуса
    • Восстановление после залития
    • Сильно шумит
    • Не включается
    • Периодически выключается
  • Ремонт телефонов
    • Замена дисплея, стекла
    • Срочная замена стекла
    • Упал в воду
    • Не ловит сеть
    • Не держит заряд
    • Замена штекера питания
    • Ремонт IPhone
  • Ремонт и заправка принтеров
    • Не печатает
    • Не захватывает бумагу
    • Жует бумагу
    • Полосы на бумаге
    • Подключить к компьютеру
    • Заправить картиридж
  • Системный администратор
  • Экспертиза телефона
Подольск

Silpo and fora have integrated the Diya app

From now on, visitors to Silpo and fora stores can simply scan a QR code from the Diya app to confirm their age when purchasing alcohol and tobacco products. The software used by retail chain sales registers is integrated with the action software. Recall that from today in action begin to test the covid certificate.

"Guests of Silpo and fora have been making suggestions for providing the Diya app at the checkout for some time. However, the convenience of an ID card from the phone screen is also a weakness – after all, the cashier can't tell if it's the original app or a screenshot. For Fozzy Group, the priority is to take care of the health of teenagers and comply with the law. Accordingly, we needed to create a solution that would allow instant verification of the guest's age through the Diya app.

Andrey Yanbukhtin,

head of the Center for artificial intelligence and Innovation "Laboratory Co" TemaBit Fozzy Group

Currently, about 500 thousand citizens use documents in action every day, and the total number of unique users of the DII application exceeds 5.5 million, and almost every one of them uses the services of FMCG networks. Therefore, integration with action is a concern for retailers about the convenience and safety of their guests.

"Now there are several scenarios for using electronic documents in action. One of them is the ability to validate a document, that is, to confirm your identity and age and make sure that this document is true."

Denis Ivanov,

head of the implementation and implementation expert group

assessment of the quality of electronic services provided by the Ministry of digital transformation.

The two platforms were integrated by TemaBIT, part of the Fozzy Group. As part of the project, the developers have written a separate software interface for manual scanners at the checkout. In this way, handheld scanners can read a dynamic QR code from the app and verify its validity. Data exchange works using secure protocols – the cash register software API receives only a positive or negative response, and all guest data from the Diya app remains a secret for retail chain employees.

At the moment, the Diya app is integrated with the software at Classic Silpo cash registers, as well as at Classic and fora self-service cash registers. The group plans to carry out such integration for the Fozzy hypermarket chain, as well as for samokas Silpo and the Justin delivery service.

Оцените публикацию5 из 5
Кол-во голосов: 1